Untitled Document
CoolPORTAL Cel mai coolportal de pe net-ul romanesc ! 
.: Utile :.
.: Articole :.
.: Articole :.
Untitled Document
> Home
> Chat
> Forum
> Jocuri
> Radio Online
> Program TV
> Relatii
> Horoscop
> Gratuitati
> Webcam Live
> Concerte
> CevaUtil - Blog
>

Parteneri

> Stiri
> Subtitrari
> Culinar
> Ziare/Reviste
> Bancuri
> Articole
> SMS
> Anunturi
> Download
 
 
.: Recomand :.
www.fashionlife.ro
www.sportingnews.ro

www.bloginvest.ro

www.glamcar.com
www.malefashion.rp
www.statusuri-belea.com

www.reduceri-incaltaminte.com

www.reduceri-haine.com
www.scoruri-live.com
www.gadgetswow.com
www.hotelulmeu.com
Home -> Articole -> Cum schimb o roata cu pana
 
Cum schimb o roata cu pana
 
         De cate ori nu vi s-a intamplat sa credeti ca sunteti pregatiti pentru orice situatie la volan si pusi in fata faptului v-ati dat seama ca nu aveti nici cea mai vaga notiune? Este si cazul unei pene de cauciuc, pe care toata lumea se lauda ca stie sa o faca, dar multi dau telefon la un prieten sau se roaga de participantii la trafic sa ii ajute cu roata bolnava.

Este adevarat ca putini au intutitia de a face o repetitie generala la rece si invata sa faca o pana in cele mai grele conditii: trafic intens, ploaie, noapte, vizibilitate redusa, cum nu se poate mai rau.

Pentru a fi eficienti, trebuie sa aveti in cap un mic scenariu care va ajuta sa scapati de neplaceri ulterioare.

In primul rand masina trebuie neaparat echipata cu roata de rezerva foarte buna, nu o roata de sacrificiu pe care credeti ca nu o veti mai folosi. Roata trebuie sa o aveti mereu echilibrata si umflata la presiunea corecta.. Trusa de pana (cric, cheie de roti, cheie - antifurt pentru prezoane, cheie -antifurt pentru capace de roti, lanterna, etc.) trebuie sa o aveti mereu la dvs, cat mai completa.

Ce e de facut?

Din momentul in care simtiti ca aveti pana, trageti masina pe dreapta intr-un loc unde nu incomodati, nu riscati sa fiti acrosati, aveti vizibilitate si foarte important aveti asfalt dur sau beton pe jos. Daca trageti masina intr-o zona cu pamant, nu veti putea folosi cricul, pentru ca acesta se va infunda!

1.Declansati lumina de avarie, trageti frana de mana, cuplati masina in treapta intai si montati triunghiul reflectorizant, pentru a putea fi vazuti, in cazul in care incomodati traficul.
2.Slabiti prezoanele, cat timp masina este inca pe sol, pentru ca o data ridicata nu veti putea si este chiar periculos!
3.Montati cricul la roata la care aveti pana si incepeti sa ridicati masina. Aveti grija sa nu se infunde cricul, chiar si in asfalt moale. De asemenea, nu ridicati masina mai mult decat aveti nevoie pentru a scoate roata
4.Scoateti roata cu pana si puneti-o ca masura de siguranta sub masina, pentru cazul in care masina ar putea cadea de pe cric
5.Montati roata de rezerva si strangeti usor prezoanele, nu pana la capat
6.Coborati masina de pe cric, dupa ce ati scos roata cu pana de sub ea
7.O data pusa masina pe sol, strangeti bine prezoanele
8.Verificati sa aveti trusa completa si puneti roata cu pana in portbagaj

Greseli clasice:

1.Cric montat incorect sau pe un sol care nu ajuta la ridicarea masinii
2.Pezoane demontate cand masina este cu roata in aer
3.Frana de mana netrasa, masina o ia la vale, cade de pe cric si face ravagii
4.Roata de rezerva mai proasta decat cea cu pana
5.Echipament incomplet, lipsa chei antifurt
6.Pierdut prezoane
7.Prezoane stranse superficial, roata se desface

Sfaturi:

Este bine sa aveti in plus cel putin doua prezoane. Exista riscul sa faceti pana noaptea, pe ploaie si sa aveti vizibilitate redusa. In acest moment, de emotii sau neatentie, puteti pierde vreun prezon si riscati sa il cautati toata noaptea. La fel de bine si chiar obligatoriu in tarile UE - vesta reflectorizanta pe timp de noapte. Exista foarte multe accidente care au drept cauza neatentia soferului preocupat de pana care sare in fata masinii.

O lanterna puternica este necesara, nu numai in cazul penelor pe timp de noapte

La masinile de fabricatie germana exista o situatie cel putin ilara. Roata de rezerva este extrem de ingusta si de multe ori mai mica cu un numar (ex R14) decat jantele de aliaj de pe masina (ex.R15). Este bine sa aveti o roata de rezerva normala, de tabla, cu pneu identic cu cel de pe masina. De asemenea, producatorul nu recomanda o viteza mai mare de 80km/h cu roata pitica si numai pe distante scurte. Este preferabil (desi foarte incomod) sa nu puneti aceasta roata pe puntea fata, pentru ca masina va avea niste frane foarte slabe, iar volanul sta intr-o parte. Exclus montatul rotii pe partea stanga fata! Daca nu v-ati pregatit din timp cu o roata normala in portbagaj, mai bine faceti rocada cu celelelate roti si montati rezerva pitica pe puntea spate! Timp pierdut, dar este mult mai sigur!

Pregatiti-va cu o prelata din plastic pentru roata cu pana. Ganditi-va ce se intampla pe o ploaie torentiala, cand puneti roata cu poana plina de noroi si apa in portbagaj si murdariti in ultimul hal capitonarea. Dar daca aveti cu ce sa o acoperiti veti vedea ca nu lasati nici o urma de mizerie.

Nu e rau nici un spray auto-vulcanizant, cu care sa puteti umfla de urgenta o roata.

stefan.barliba@mediaon.ro

 
Dreapta
Cei mai bogati romani
Apple Computers
Despre Google.com
Portretul unui hacker
Top500 facultati ...
...toate
.: Publicitate :.
 
 
.: Forum :.
Ai chef de vorba ? Subiectul saptamanii: Spuneti-va parerea despre Dacia Logan !
Intra pe forum !
.: Director web :.
Ai un site si vrei sa-l faci mai cunoscut ?
Atunci ai nimerit bine !
Adauga-l chiar acum in director-ul CoolPortal
Adauga URL
.: Parteneri :.
Esti webmaster ? Vrei sa devi partener al acestui site ? Trimite un mail cu propunerea ta.
Trimite mail
 
 
 
Untitled
  © 2003-2005 by AdStart Solutions Toate drepturile rezervate.  
 
Text Link Ads script error: local_97490.xml does not exist. Please create a blank file named local_97490.xml.