Iesi
din birou, ajungi in fata masinii personale si observi
ca un grup de pasarele ti-au lasat un mic cadou pe parbriz.
La fel si pe Mecedes-ul parcat in fata ta. Pe partea
cealalta a strazii o superba masina clasica arata impecabil.
De ce s-a intamplat lucrul acesta? Ei bine, pentru ca
pana si pasarelele pot recunoaste o opera de arta.
Pentru
noi barbatii masinile sunt ca si femeile - "obiecte
dupa care tanjim". Cu riscul de a parea ingamfati,
cele mai bune masini sunt, de obicei, cele mai scumpe.
In
fiecare an, bogatasii isi scot masinile la vanzare
pentru a-si cumpara altele noi. Pentru a-si arata
puterea financiara si prestigiul acestia cheltuiesc
intr-o dupa amiaza cat cheltuim noi intr-o viata de
om. Daca ati crezut ca decapotabila dumneavoastra
este destul de scumpa va prezentam cateva masini de
colectie al caror pret va va surprinde in mod sigur.
10)
1956 Ferrari 860 Monza - 2.5 milioane $
In 1950, Maserati, Jaguar si Aston Martin dominau
cursele sportive pe intreg globul. Ferrari isi dorea
sa revina in forta si de aceea a construit acest monstru
in cinci cilindri. Pana in zilele noastre Ferrari
nu a mai construit nici o masina cu cinci cilindri
atat de puternica.
Juan
Manuel Fangio, pilotul Ferrari a ales sa conduca o
masina anume, modelul 0604M, (numai trei masini de
acest tip au fost produse ) la competitia Sebring
a campionatului mondial. In luna august 2003 aceasta
masina a fost evaluata la 2.5 milioane $.
9)
1933 Alfa Romeo 8C 2300 Monza Spider Corsa - 2.53
milioane $
In timp ce aceasta frumusete de masina a fost construita
de artisti care au fost mandri de ce au realizat,
adevarata frumusete se poate vedea sub capota masinii.
Chiar si motorul a fost construit pentru a arata bine.
Modelul
8C 2300 a fost o masina atat de puternica si populara
la vremea ei incat pilotii care o conduceau in timpul
competitiilor doreau s-o cumpere pentru a merge cu
acesta in timpul lor liber.
Modelul
cu un motor de 2.6 litri a castigat locul trei la
prestigiosul campionat francez din 1933. In 1949 a
castigat locul intai la Bridgehampton, Long Island.
Faimosul colectionar de automobile Terry Cohn a vandut
aceasta masina pentru 2.53 milioane $ in martie 2002.
8)
1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster - 3.63 milioane
$
Inginerii germani au construit clase proprii de masini
iar 540K nu face diferenta. Chiar si pe vremea cand
automobilele erau greu de controlat aceasta masina
putea fi condusa ca o masina sport. Ceea ce o face
speciala este faptul ca au fost construite doar 26
de masini de acest gen. La vanzare masina a avut doar
11.000 de mile parcurse si a primit un pret de 3.63
milioane $.
7)
1937 Alfa Romeo 8C 2900 - $4.07 milioane $
In 1920 Enzo Ferrari si Vittorio Jano s-au intalnit
la Alfa Romeo si au decis sa construiasca o masina
care sa castige campionatul de raliuri. Dupa succesul
din 1930 cu modelul P3 au revenit la Grand Prix cu
un model avand un motor de 2.9 l cu opt cilindri .
Acesta model a castigat locul intai in 1935.
In
anul 1938, pilotul Piero Dusio a condus modelul 412012
in competitia Pontedecimo-Giovi in care a castigat
lucul trei, iar putin mai tarziu a iesit triumfator
in competitia de raliuri Stelvio. Restaurarea masinii
a fost terminata in 1992, aceasta fiind vanduta pentru
4 milioane $.
6)
1964 Shelby Cobra Daytona Coupe - 4.4 milioane $
In 1963 Ferrari domina campionatul USRRC. Carol Shelby
dorea locul intai iar modelul Cobra Shelby nu arata
tot ce putea. Sasiul a fost modificat pentru o mai
buna aerodinamica iar motorul a fost schimbat cu un
motor Ford V8 289 ci. Modelul a fost cumparat in 2001
pentru 4.4 miloane $ de doctorul Frederick Simeone.
5)
1932 Alfa Romeo Tipo B - 5.6 milioane $
Surse neoficiale sustin ca Alfa Romeo Tip B a fost
construita in timpul Grand Prix-ului de formula 1
din 1932. Aceasta a fost prima masina monopost. Motorul
modelului este de 2.6 l cu 8 cilindri. De curand aceasta
masina a fost cumparata pentru 5.6 milioane $.
4)
1962 Ferrari 330 TRI/LM - 6.5 milioane $
La sfarsitul anului 1950, Ferari domina evenimentele
internationale de raliuri cu seria Testarossa cu motorul
sport asezat in fata. In 1962 noi reguli au fost alpicate
la LeMans, fortand fabricantii de automobile sa construiasca
motoare cu patru cilindrii. Modelul 33 TRI/LM a devenit
cel mai puternic Testarossa.
3)
1931 Type 41 Bugatti Royale - 8.7 milioane $
Pe vremea cand fabricantii de automobile erau interesati
de performanta unei masini, Bugatti prefera luxul.
Folosint cel mai bun lemn, piele si metal Bugatti
oferea lux celor bogati. Astfel s-a construit o masina
de 426 cm care cantarea 3.5 tone. Pe atunci masina
putea fi cumparata cu 100 $ insa acum ea a fost achizitionata
pentru 8.7 milioane $.
2)
1962 Ferrari 250 GTO - 16.6 milioane $
Frumusetea modelului Ferrari 250 GTO consta in faptul
ca reprezinta o combinatie intre o masina de curse
si una de oras. Forma este favorabila aerodinamicii
aducand un plus de frumusete. Motorul poate produce
300 CP . Interiorul este simpu: modelul nu detine
nici macar covorase.
Pentru
faptul ca aceasta masina a fost produsa in doar 40
de exemplare putem spune ca este una dintre cele mai
rare masini din lume. Ea a fost cumparata de un om
de afaceri japonez in anul 1990 pentru 16.6 milioane
$.
1)
1954 Mercedes W 196 - 24 milioane $
"Sfantul Graal" al masinilor de curse a
fost introdus in 1954 la Grand Prix-ul francez de
la Reims si a doominat Formula 1 in 1954 si 1955.
Ce a facut masina speciala a fost sistemul revolutionar
pe valve.
Aceasta
masina a fost condusa de legendarul pilot Juan Manuel
Fangio si Stirling Moss inainte de a deveni piesa
de muzeu. Masina a fost vanduta pentru cateva milioane
de dolari pentru a putea renova muzeul. Cativa ani
mai tarziu in 1990 a fost cumparata de un francez
pentru suma de 24 milioane $.
Sursa:
www.askmen.com
StiriAuto.ro,
13 ian 2006